niedziela, 18 listopada 2012

Nasze pierwsze zadanie

Na ostatniej lekcji języka polskiego rozmawialiśmy właśnie o tym Jak ocenić wiarygodność stron internetowych?. Temat jest nam bardzo potrzebny, ponieważ dużo pracujemy w Internecie, więc musimy umieć oceniać wiarygodność źródeł. Pani polonistka zadała nam to zadanie już wcześniej, mieliśmy kilka dni na zebranie materiału, a ostatnio przedstawialiśmy efekty naszej pracy w klasie. W grupy mogliśmy dobierać się sami.
Każdy zespół miał za zadanie wyszukać linki związane z ortografią i wkleić je do dokumentu utworzonego w Google Docs. Oprócz tego musieliśmy je obejrzeć i  napisać o nich kilka zdań. Kolejnym elementem zadania było poszukanie materiałów na temat oceny wiarygodności źródeł, zapoznanie się z nimi i przygotowanie do dyskusji na ten temat w klasie. Jako notatkę zapisaliśmy w tym samym dokumencie kilka punktów o tym, jak rozpoznawać wiarygodne źródła.

Przebieg lekcji
Na początku lekcji pani zapytała, czego się sami nauczyliśmy w domu. Było kilka rąk w górze. To wystarczyło, aby zorientować się, że jesteśmy średnio przygotowani do lekcji. Rozpoczęliśmy prezentowanie efektów pracy zespołowej.
Pierwsza prezentowała grupa Tomka. Mieli dużo linków i dobrze się przygotowali, chociaż tak jak u każdego były drobne błędy. Po nich weszła moja grupa. Nie miałyśmy dużo linków, ale nasze źródła były ładnie opisane. Potem Ula razem z Kingą zaczęły prezentować swoją pracę i jako jedyne skończyły z oceną celującą. Na koniec pani pokazała prezentacje osób, które robiły to samo zadanie samodzielnie. Większość chciała jednak poprawić i przedstawić na jutrzejszej lekcji. Wszystkim poszło dość dobrze. 
                                                                                                          Zuzia

Brak komentarzy: