Na ostatniej lekcji języka polskiego rozmawialiśmy właśnie o tym Jak ocenić wiarygodność stron internetowych?.
Temat jest nam bardzo potrzebny, ponieważ dużo pracujemy w Internecie,
więc musimy umieć oceniać wiarygodność źródeł. Pani polonistka zadała
nam to zadanie już wcześniej, mieliśmy kilka dni na zebranie materiału, a ostatnio przedstawialiśmy efekty naszej pracy w klasie. W grupy mogliśmy
dobierać się sami.
Każdy
zespół miał za zadanie wyszukać linki związane z ortografią i wkleić je
do dokumentu utworzonego w Google Docs. Oprócz tego musieliśmy je
obejrzeć i napisać o nich kilka zdań. Kolejnym elementem zadania było
poszukanie materiałów na temat oceny wiarygodności źródeł, zapoznanie
się z nimi i przygotowanie do dyskusji na ten temat w klasie. Jako
notatkę zapisaliśmy w tym samym dokumencie kilka punktów o tym, jak
rozpoznawać wiarygodne źródła.
Przebieg lekcji
Na
początku lekcji pani zapytała, czego się sami nauczyliśmy w domu. Było
kilka rąk w górze. To wystarczyło, aby zorientować się, że jesteśmy
średnio przygotowani do lekcji. Rozpoczęliśmy prezentowanie efektów
pracy zespołowej.
Pierwsza
prezentowała grupa Tomka. Mieli dużo linków i dobrze się przygotowali,
chociaż tak jak u każdego były drobne błędy. Po nich weszła moja grupa.
Nie miałyśmy dużo linków, ale nasze źródła były ładnie opisane. Potem
Ula razem z Kingą zaczęły prezentować swoją pracę i jako jedyne
skończyły z oceną celującą. Na koniec pani pokazała prezentacje osób,
które robiły to samo zadanie samodzielnie. Większość chciała jednak
poprawić i przedstawić na jutrzejszej lekcji. Wszystkim poszło dość
dobrze. Zuzia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz